Ένταση στον κλάδο των μεταφορών στην Αργολίδα
Σε σοβαρή καταγγελία προχώρησε το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αργολίδας, κάνοντας λόγο για εκδικητική απόλυση οδηγού από ταξιδιωτικό γραφείο ιδιωτικών μεταφορών που δραστηριοποιείται στην Αργολίδα.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το σωματείο, η επιχείρηση αποδίδει την απόλυση σε δήθεν άρνηση του εργαζομένου να εκτελέσει δρομολόγιο. Ωστόσο, η διοίκηση του σωματείου απορρίπτει κατηγορηματικά αυτή την εκδοχή και εκτιμά ότι η απόφαση συνδέεται με την αντίδραση του οδηγού απέναντι σε πρακτικές που, όπως αναφέρεται, παραβιάζουν τα νόμιμα όρια εργασίας και ανάπαυσης.
Το σωματείο επικαλείται καταγγελίες εργαζομένων του κλάδου, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζεται συστηματικά η υποχρεωτική 11ωρη ημερήσια ανάπαυση μεταξύ των βαρδιών, ενώ αντίστοιχα προβλήματα φέρεται να καταγράφονται και στην τήρηση της ελάχιστης εβδομαδιαίας ανάπαυσης των 24 ωρών.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, οι οδηγοί καλούνται συχνά να εργαστούν χωρίς τα προβλεπόμενα ρεπό, με αποτέλεσμα να βρίσκονται για πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι σε κατάσταση κόπωσης. Το σωματείο εκφράζει έντονη ανησυχία για τις συνέπειες που μπορεί να έχει μια τέτοια πρακτική τόσο για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, όσο και για την οδική ασφάλεια των πολιτών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μεταφοράς.
Παράλληλα, το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αργολίδας υπογραμμίζει ότι η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την προστασία των εργαζομένων του κλάδου και καλεί τους οδηγούς και τους ιδιωτικούς υπαλλήλους της περιοχής να οργανωθούν συνδικαλιστικά και να συμμετέχουν ενεργά στο σωματείο.
Η υπόθεση αναμένεται να προκαλέσει συζητήσεις στον χώρο των ιδιωτικών μεταφορών της Αργολίδας, καθώς οι καταγγελίες αγγίζουν ζητήματα εργασιακών δικαιωμάτων αλλά και δημόσιας ασφάλειας. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει δημόσια τοποθέτηση από την πλευρά της επιχείρησης για τους ισχυρισμούς του σωματείου.